19 de febrer de 2012

Butlletí nº13 Febrer-Març

Butlletí Bimestral de Democràcia Inclusiva
Febrer i març de 2012

Temes:

1. Democràcia Inclusiva dins el Cicle “Alternatives al Sistema”
2. Consolidació dels Cicles de Formació i Grups d'Estudi
3. Projecció-debat a Tarragona
4. Pausa de la publicació DEMOS
5. De la (des)educació a la Paideia
6. Balanç del 15M amb mires a l'emancipació

Darrerament...

Democràcia Inclusiva dins el Cicle “Alternatives al Sistema”
La xerrada-debat “Democràcia Inclusiva: transició cap a l'autonomia, la comunitat i la reintegració amb la natura” es va dur a terme el passat 2 de febrer al local Àgora de la plaça Catalunya de Barcelona. En l'exposició “Blai Dalmau ressaltà la idea de la necessitat de crear un nova consciència de canvi, afavorir la proliferació de noves institucions i potenciar la lluita contra el sistema”, tal com ha ressenyat NOVA, l'entitat organitzadora, en aquesta crònica de l'acte. La xerrada es va enregistrar en vídeo i podeu trobar un recull d’algunes seqüències aquí.

Consolidació dels Cicles de Formació i Grups d’Estudi

El Cicle de Formació de Democràcia Inclusiva que es va iniciar el passat novembre a Barcelona segueix avançat, actualment amb un grup ja consolidat, d’unes 10 persones. En aquest Cicle, com bé ja sabreu, s’està duent a terme l’estudi i la reflexió sobre aquest projecte de transformació social d’una manera més sintètica que en el format de Grups d’Estudi. D'altra banda, companys/es d'Euskadi segueixen reunint-se cada dues setmanes en els Grups d'Estudi que s'han format darrerament a Gasteiz i Bilbao.

Projecció-debat a Tarragona
Des del Camp de Tarragona ens informen que “el passat 11 de febrer es va organitzar a Reus una trobada oberta a tots els públics al local de la CGT, amb tot un seguit d’activitats programades. Entre aquestes, es va projectar un dels vídeos on Takis Fotopoulos exposa, de forma clara i concisa, el projecte de la Democràcia Inclusiva. La gent que hi va assistir, unes 12 persones, va atendre amb interès i posteriorment, es va originar un debat informal, on es van tractar, sobretot, temes referents a l’estratègia de transició. A banda de comentar el vídeo, com a resposta general es va produir un sentiment d’aprovació conjunt, amb ganes de voler participar en el projecte per part de, si no tots, la majoria dels participants. Algunes persones que ja havien participat en GEDIs anteriorment van ajudar als altres explicant la manera de posar-se en contacte amb l’incipient moviment, els diferents grups incipients al Camp de Tarragona, etc. Per acabar, accentuar la importància d’aquestes trobades, perquè poc a poc, fent arribar el projecte a persones que no el coneixien ni n’havien sentit a parlar, anem obrint consciències i apropant-nos a persones que poden ajudar a desenvolupar el projecte, per lluitar tots junts cap aquest món nou que tan necessari és.” Recentment s'ha creat al Facebook el grup “Democràcia Inclusiva al Camp de Tarragona”.
Pausa de la publicació DEMOS
En els darrers mesos els membres del Grup d'Acció de Democràcia Inclusiva (GADI) de Catalunya ens hem centrat en tasques de formació, difusió i autoorganizació, motiu pel qual hem hagut d'interrompre algunes tasques d'edició, com ara l'elaboració del DEMOS, la publicació quadrimestral gratuïta en català sobre Democràcia Inclusiva. Tanmateix, esperem poder reprendre-la en un futur no gaire llunyà!

Novetats!

De la (des)educació a la Paideia
Membres de la Comissió Traducció del GADI Catalunya han enllestit recentment la traducció al castellà de l’article “De la (des)educación a la Paideia”. En aquest assaig, Takis Fotopoulos, després d'analitzar algunes característiques del sistema educatiu en cada un dels tres estadis històrics de la modernitat (liberal, estatista i neoliberal), discuteix les condicions necessàries per a una nova forma d'educació integral i democràtica, que anomena Paideia, com a part constituent d'un sistema de democràcia inclusiva. Seguidament, en l'article se suggereixen les característiques bàsiques d'una educació emancipadora, és a dir, una educació que ens permeti passar de l'actual (des)educació a una veritable Paideia democràtica. L'enfoc essencial de l'assaig és el principi que l’educació està estretament lligada a la política, atès que la primera queda definida pel sentit predominant que adopta la segona.


Balanç del 15M amb mires a l'emancipació
Amb la perspectiva que ens proporcionen els nou mesos transcorreguts d'ençà de la irrupció del 15M, s'escau mirar de sospesar assossegadament els esdeveniments: Quina és la naturalesa del 15M? Què va representar? Quina valoració podem fer-ne? Quins reptes suscita i com podem afrontar-los? Aquestes són les qüestions que Blai Dalmau, membre del GADI Catalunya, aborda en un breu article que podeu llegir aquí.
-------------------------------------------------------------------------------------
Per noves altes al butlletí, clica aquí /
Per qualsevol comentari, info@democraciainclusiva.org
-------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada